Design

Veel mensen hebben hoofd-, nek- en/of rugklachten. Hieraan kunnen lichamelijke oorzaken ten grondslag liggen zoals hoofdpijn, migraine, nekhernia, ischias, spit of hernia.
Veel klachten ontstaan naar een aantal jaren verkeerd slapen, wat betekend dat er niet vanuit een ergonomisch verantwoorde houding geslapen wordt.

Sliders

Nek- en/of rugklachten kunnen ook hun oorzaak vinden in een verouderd of niet-passend slaapsysteem en/of hoofdkussen. Onze ergonomisch adviseur kan u dan verder helpen. Belangrijk is het dat u het slaapsysteem uitgebreid thuis mag uitproberen alvorens tot koop over te gaan.

Options

Een goede matras aanschaffen is niet makkelijk. Omdat weinig zaken zo persoonlijk zijn als het ligcomfort, is de keuze vaak lastig te maken. In de winkel mag je als klant 15 minuutjes op een matras liggen, waarna de beslissing moet worden gemaakt. Een matras aanschaffen via internet is nóg lastiger, aangezien de 15 minuutjes proefliggen niet kunnen worden gemaakt.

Een ontspannende oefening die u in bed kunt doen: lig op uw rug met uw ogen dicht en leg uw handen zachtjes op uw buik. Adem in en voel hoe uw buik zich bij de uitademing weer samentrekt, terwijl u zich voorstelt dat uw navel in de richting van de ruggengraat wordt geduwd. U zult steeds dieper ademhalen en steeds rustiger worden.
Eet niet te veel voor het slapen gaan. U komt hierdoor moeilijker in slaap. Als u honger heeft `s avond neem dan een lichte snack, of drink een glas water. Met een honger gevoel naar bed gaan, is ook niet bevorderlijk voor het inslapen.

Volg uw persoonlijk slaapritme. Bent u een ochtendmens ga dan op tijd naar bed. Een avondmens zal ’s morgens iets langer in bed kunnen blijven. Hebt u een korte nacht gehad, neem dan ’s middags even rust.
Echter regelmatig één “slaapje tussendoor” houden dient u te vermijden.

Waarom kiezen voor Ergomatras

  • Deskundig advies
  • Advies op maat
  • 6 weken proefliggen
  • Hoogwaardige kwaliteit
  • Goede garantievoorwaarden